Şeker Bayramı Kayseri Turu

Kayseri Turları

Nevsehir (2) – Kayseri

1.GÜN

27 Ağustos 2011, Cumartesi Nevşehir

06:20 Atatürk Havalimanı İç Hatlar Terminalinde VIP Turizm Kontuarında buluşma. THY’nin TK2006 sefer sayılı uçuşu ile 07:25’te Nevşehire harekt ediyoruz. 08:40’ta Nevşehir Havalimanına iniyoruz. Havalimanında bizi bekleyen aracımız ve rehberimiz ile gezimize Aksaray-Nevşehir yolu üzerinde yer alan ve bir Selçuklu dönemi eseri olan Ağzıkarahan Kervansarayını ziyaretle başlıyoruz.
Ağzıkarahan Kervansarayı’ndan sonra Derinkuyu Yeraltı şehrine hareket, 45 dk bir yolculuğun ardından Derinkuyu’ya varış.
Derinkuyu yeraltı şehrinin derinliği yaklaşık 85 m.’dir. Bu yeraltı şehri bir yeraltı şehrinde bulunan tüm özelliklere sahiptir. (ahır, kiler, yemekhane, kilise, şırahane v.s.)
Yemek sonrası Ilk durağımız yanardağ tüflerinden oluşan toprakların yüzey sularıyla aşınması sonucu oluşan Göreme Vadisi. Vadinin yamaçlarında peribacaları ve bir kısmının içine oyularak yapılmış kiliseler vardır ,Aziz Basil,Elmalı,Yılanlı ve Tokalı Kiliseler,Rahipler Manastırı,Rahibeler Manastırı, Kiler, Mutfak ve Yemekhane bölümlerini geziyoruz.
Göreme Açık Hava Müzesi’nin gezilmesinin ardından Çavuşin Kasabasını görerek,Çanak-çömlek yapımı ile ünlü olan Avanos’a hareket.Avanos’da peribacalarının yoğun olarak bulunduğu Zelve vadisine gidiyoruz,burada ilk olarak iki başlı ve üç başlı yüksek peribacalarının bulunduğu Paşa Bağları’nı ziyaret ediyoruz; Önemli Hristiyan azizlerinin inzivaya çekildiği bir bölge olduğu için Keşişler Vadisi olarak da bilininen bu bölgede Aziz Simon şapelini ziyaret ediyoruz.
20:00 Akşam yemeğini otelimizde alıyoruz.
21:00 Arzu eden misafirlerimizi için ; bölgeye özgü çeşitli Animasyonların sergilendiği ve aynı zamanda Anadolu Halk Oyunları gösterilerinin sunulduğu , sınırsız yerli içki ve mezelerin ikram edildiği Türk gecesi’ne katılabiliyoruz. (Extra)

2.GÜN

28 Ağustos 2011, Pazar Kapadokya

Otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası, günboyu sürecek turumuz için Otel’den hareket, İlk olarak ; Kayaçların ve peribacalarının birçok şekilli erozyona uğradığı Devrent Vadisi’ni geziyoruz. Gezimize, Nevşehir merkezine 10 km.uzaklıkta bulunan Uçhisar’a geçerek devam ediyoruz. Kale olarak Hititler döneminden itibaren yerleşmelere sahne olan, doğal konumu nedeniyle bir hisar görünümündeki yapı, tüm Kapadokya manzarasına hakimdir.Muhteşem manzarasıyla Güvercinlik Vadisinde vereceğimiz fotoğraf molasının ardından,üzüm kültürü ve şarapçılığın çok yaygın oldugu bölgede çeşitli şaraplari tatmak ve tanımak üzere Şarap Mahzenlerini geziyoruz. Ürgüp’ün en güzel kasabalarından biri olan yaklaşık 6 km. güneyinde yer alan 20. yüzyılın başlarına kadar Ortodoks Rumlarında yerleşim alanı olarak kullandığı Mustafapaşa’yi geziyoruz.

3.GÜN

29 Ağustos 2011 , Pazartesi Kapadokya/Nevşehir/ İstanbul

08:00-09:00 Otelde alinacak kahvaltinin ardından; otelimizden çıkış yapıyoruz. 45 dakikalık yolculuğumuzun ardından turumuza , 40 Kapı ve 4 makam felsefesi ile eğitim veren dergahların en büyüğü olan Hacıbektaş Veli Dergahı ve müze gezilerine başlıyoruz. Yaklaşık 2 saat sürecek olan gezimizin ardından Kayseriye hareket ediyoruz. Öğlen yemeğimizi Kayseri’de alıyoruz. Sırasıyla Döner kümbet (Şah Cihan Kümbeti),Kültepe höyüğü,Güpgüpoğlu Konağı(Gevher Nesibe Tıp tarihi Müzesi,Çifte Medrese, Kayseri(Gevher Nesibe Tıp Tarihi Müzesi)gezilerimizi tamamladıktan sonra Kayseri Havalimanına hareket ediyoruz.THY’nin TK2019 sefer sayılı 21:10 uçağı ile İstanbul’a hareket ediyoruz. 22:40’ta İstanbul Atatürk Havalimanına iniyoruz.

Siz değerli misafirlerimizi, bir başka Vip Turizm organizasyonunda buluşmak dileğiyle İstanbul’da alış noktalarımıza bırakıyoruz